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Years ago while driving around the region around Beziers, France, we stayed in a room in a house in Montady, just north of this curious place , right by the edge of that wheel. We learned that the locals call it the 'camembert' since it looks like sliced wheel of that cheese.
I remember that as a child, I imagined the perfect car which had everything, and then, I kept adding to it. A bit like Homer Simpson's dream car. There are some inventions that are a bit like that, for example, cars with solar cells in the roof. Not that they are a particular bad offender in this arena, it is simply that I started talking about cars so I'll just keep going on that line. There are a couple of offerings that came out of a quick search, the Lightyear and the Sion.
Creo que todos, de niños, hemos jugado a ser un trencito aunque aún los más viejos entre nosotros probablemente nunca hubiéramos visto una locomotora de vapor en vivo. Movíamos los brazos, parcialmente plegados, hacia adelante y atrás como si fueran las bielas de la máquina de vapor, haciendo "chuf, chuf" al ritmo.
¿Por qué un bit de ancho? Pues los elementos constituyentes de un ordenador son los mismos cualquiera que sea el ancho de palabra. El conjunto o set de instrucciones es, obviamente, más breve dado que no se pueden hacer tantas operaciones: con un solo bit no hay diferencia entre operaciones ‘bit a bit’ (bitwise) y ‘lógicas’ (logical), como habitualmente se las conoce, y sumar es lo mismo que hacer un or exclusivo (XOR) si ignoramos el resto y multiplicar es lo mismo que hacer un AND, así que las instrucciones son menos, pero sigue habiendo, usando las abreviaturas habituales en la industria, LOAD, SAVE, AND, OR, NOT, XOR y saltos condicionales o no. También tiene un puntero al paso de programa y podría tener una pila o stack para llamar subrutinas y volver.
Most Windows users would know that the processor on which it runs is some sort of Intel x86 processor or a compatible one, which comes down from a lineage started with the i8086, the first of Intel's 16 bit microprocessors. It was succeeded by the i80186, i80286 and so on. That is what that 'x' in 'x86' stands for, the ever increasing middle digit in the series, which they dropped once they decided they could no longer carry on with that numbering system and started giving them names, something that started with the Intel Pentium which would have otherwise been an i80586.
My first paid job was an internship at an electronics repair shop at Olivetti Argentina while I was still at university studying Electrical Engineering. We repaired digital calculators like that on the image above, which were quickly replacing the mechanical ones. Yes, it was the early days, now a calculator is just an app in your smartphone then, the mechanical ones were being replaced by electronic ones using medium-scale integrated circuits (ICs). They didn't run on batteries. The digits of the display took some power, but it was the paper strip printer that required so much power that it had to be plugged. People liked the printed copy of their calculations as the mechanical ones provided. As a matter of fact it was standard practice to have the printed strip with the calculation stapled on whatever forms the clerks were producing or checking.
As we can feel the wind in a moving sailboat and figure out which way and how fast we are moving, someone thought that, as we are traveling through space in our own planet Earth, we should be able to somehow feel the wind. If we can perceive the slight differences in the speed of the light of the stars coming towards us from different directions, we might figure out where are we going and how fast and, most intriguingly, where did we come from.
Uber es una `app´ que permite conectar gente que dispone de un auto y está dispuesta a llevar pasajeros con sus posibles clientes. O sea, algo así como pedir un taxi (pero que no es taxi) por Internet, acordando e incluso efectuando el pago a través de la app. El sistema es muy popular en algunos lugares pero ha llegado a ser ilegalizado en otros por la presión de los taxistas.
En un anterior artículo, Reinvindicando el Isetta, comentaba las ventajas que veía en el diseño del viejo Isetta, ese vehículo extraño cuya única puerta se abría hacia adelante. Debiera haber acompañado ese artículo de algunas imágenes para clarificar las ventajas del vehículo de base triangular.
El eventual cambio de nuestros automóviles actuales a vehículos autónomos de alquiler traerá grandes cambios a toda la economía. No sólo la industria automotriz, sus proveedores y cadenas de distribución y venta se verán afectados, también las aseguradoras, las petroleras, empresas de construcción y mantenimiento de infraestructuras viales, las empresas de publicidad y un increíblemente largo etcétera. Las ciudades ganarán miles de hectáreas de espacio público, las aceras se ensancharán abarcando los carriles de parking, el número de carriles de circulación se reducirá pues el tráfico de vehículos autónomos, al ser más ordenado, reducirá la necesidad de disponer de un colchón de espacio para acomodar los diversos estilos de conducción de innumerables motoristas. Al mismo tiempo, perderán los ingresos por matriculación de vehículos que, seguramente, no compensarán con el alquiler de los vehículos autónomos cuyas tarifas mantendrán bajas para ganar votos.